Thursday , 2 October 2014
You are here: Home >> Kata Hati >> Jangan Bermimpi Nak Kahwin

Jangan Bermimpi Nak Kahwin

Assalamualaikum w.b.t. . . 


jangan mimpi nak kawin,kalau poket tu selalu kosong,
jangan mimpi nak kawin,kalau duit belanja mak bapak masih tanggung,
jangan mimpi nak kawin,kalau hingus dihidung masih meleleh,
jangan mimpi nak kawin,kalau ilmu rumahtangga belum cukup didada,
jangan mimpi nak kawin,kalau belum berjumpa pasangan yang selesa,
jangan mimpi nak kawin,kalau hati gatal nak pasang yang lain,
jangan mimpi nak kawin,kalau jiwa kau hanya bernafsukan songsang.
Jangan MIMPI ya..


 
Kata Achie :Sebelum nak kawin fikir dulu mana nak cari 15k ya..sekarang orang bukan nak serah anak,tapi nak jual anak..hehe lepas kawin boleh jadikan dia pembantu rumah.heheee


Sila like jika suka entry ini……

About Achie

31 comments

  1. ayat nie “jangan mimpi nak kawin,kalau hati gatal nak pasang yang lain”..sy xuke la kalo ade laki camnie..huhu~..

  2. ah niat salah, nak kawen jadikan pembantu rumah =='

  3. sadis gak statement, 'jadikan pembantu rumah' tuh. uhuhu.
    samalah jugak dengan
    “jangan berangan nak bercinta, kalau mak bapa still bagi duit poket” . hehehe
    ehhh org sekarang nih, mas kahwin pun bnyak sangat. pehhhhh

    #kalau termimpi nak kawin jg mcmana tuhh? =p

  4. jangan mimpi nak kahwin kalau tak mampu tunaikan yang wajib ^.^

  5. belum boleh mimpi. huhuu

  6. ehehe.. yolah … hidung hingus ? hak-3

  7. jangan mimpi nak kawen kalau calon pon takde. whoaaa… carikan calon donggg.. >.< – Eyda Syahida

  8. eee..kejam betul nak jadikn pembantu rumah..

  9. Jahat la Achie! =P

    nak tambah satu : Jangan mimpi nak kahwin kalau perangai macam orang bujang.

  10. KAHWIN HANTARAN MURAH ♥ “ish! murahnya hantaran dia, ni mesti sengkek ni!”

    KAHWIN HANTARAN MAHAL ♥ “ish! mahalnya? nak jual anak apa?”

    KAHWIN UMUR MUDA ♥ “ish! muda-muda dah kawen, ini mesti ade buat benda tak baik ni… tah-tah dah termengandung!”

    KAHWIN UMUR LAMBAT ♥ “ish! dah tua baru nak kawen, tu la muda-muda tak nak kawen, org da beranak-pinak dia br nak kawen… tak laku kot!”

    KAHWIN BUAT M… …AJLIS KECIL ♥ “ish! ni kawen ke ape? kedekutnya, makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sket!”

    KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR ♥ “ish! besarnye majlis… kalah anak DATUK. nak berlagaklah tu, macam anak die je nak kawen kat dunia ni!”

    BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG, DENGAR KATA ALLAH! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA. NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI TERSEKSA
    Cinta adalah penyakit manakala perasaan adalah kumannya. Perkahwinan pula merupakan ubat penawarnya.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami…
    pemasangan ladam kuda

  11. stuju3..bkn sng nk kawen nie,
    byk jgak nk kne pikir :D

  12. haduii.. susah kawen nih..

  13. kalo keinginan ade..tp tak mampu..berpuasa lah..

  14. okey.. tak mimpi lagi..
    hahaha,,

    eh tapi tu bukan semua tuk lelaki ke..lalala~

  15. Jangan berhajat nak kawen kalau x menepati syarat2 di atas..Takat mimpi nak kawen jer boleh kot…hehehe

  16. ada kata kalu pandai cr bleh dpt kawen free..so kena pandai2 la cari.. tp yg bkn spesis yg murahan tau

    sori baru sempat nk menjengah!

  17. Ada yg kawin cara termudah…kena tangkap basah. Tak perlu buat persiapan rapi & grand..tiba2 dok depan tok kadi, mudah!!

  18. 15k tu campur dengan kenduri kot..
    ayam pun sekarang sekilo 8 hengget..
    kan perkahwinan tu patut kita war2 kan..
    nak kawen sembunyi2 boleh la bajet 150 hengget.muahahahah

  19. hahah..yang last tu aku suka..memang sampai bile2 pun jangan mimpi laa..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

  20. jahatnye Achie berkata.. haha

  21. bermimpi jgn..
    tapi buat target, berusaha ke arah itu.
    semoga dipermudahkan- Nya!

  22. ok xnak mmpi kawen lgi dh.

    ciss kuajo. pmbntu rumah. haha

  23. amboi..
    bila tgok pengantin laki tu.. risau giler..
    kalau baru kawen pun dah mcm tu..
    dan lima tahun nnt lepas kawen mau kalah tong dram..

  24. ahah..kawen itu ibarat satu pertaruhan..ada berani? ;p

  25. achie..nie ha tutorial psl nk psg widgte utk G+ profile..ari tue utk page nye..sori..

    http://greennnpanda88.blogspot.com/2011/12/tutorial-google-widget.html

  26. ish, tak baik tau cakap pembantu rumah. =.”

    kalau niat tu betul, pasti murah rezeki dan mudah caranya. ((;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Murad Reviews
Exposed Skin Care Reviews
Proactive Reviews
How To Get Rid Of Acne Fast
How To Get Rid Of Blackheads Fast
You might also likeclose